вторник, 28 април 2015 г.

Кюфтенца от зеленийки и булгур




Тази рецепта на  Марта от "Горски мъх"  ме грабна веднага и още на другия ден я приготвих  с малки изменения.
Имам рецепта за  Кюфтета с булгур и тиквички  и не можех да пропусна възможността да съчетая булгура с някаква  пролетна зеленийка!
Марта, благодарности за вкусното предложение!

Продукти   (1 ч. ч. = 200 мл)
500 г смес от коприва и лапад (спанак)
1 глава лук или 3 – 4 стръка пресен лук
1-2 стръка пресен чесън
1 ч.ч. булгур
1 ч.ч. орехи (при мен смес от орехи и белено слънчогледово семе)
2 с.л. пресен магданоз
¼ ч.л. градински чай (салвия) или  1 – 2 листенца пресен
1 - 2) яйца, в зависимост от големината им
¼ ч.ч. натрошено сирене
сол и черен пипер на вкус
олио
Млечно-чеснов сос - кисело мляко, пресен чесън, копър, сол, зехтин.

Приготвяне
Ореховите ядки се нарязват на едро и се смесват със слънчогледовото семе.
Ситно нарязания лук и чесън се задушават в 3 с. л. олио. Прибавя се предварително почистената, измита, добре отцедена и  нарязана на тънки ивички зеленийка и се задушава докато спадне на обем.
Булгурът се залива с 2 - 2,5 ч.ч. вода или съгласно упътването на опаковката. След като заври се прибавя сол, похлупва се с капак и се оставя да ври на слаб огън, докато булгурът попие цялата течност. След като поизстине, се смесва със задушените зеленчуци, ядките, подправките и сиренето. Посолява се на вкус, след което се прибавят леко разбитите яйца. Разбърква се много добре.
От получената смес се  гребва с намокрена лъжица и с леко навлажнени ръце се оформят кюфтета. Поставят се едно до друго в тавичка, върху  намаслена хартия за печене. Отгоре се намазват добре с четка потопена в олио. 
Пекат се в умерена 180 – 190 градуса С , предварително затоплена фурна,  до златисто.
Поднасят се с млечно-чеснов сос.



При използване на материали от блога, моля посочете линк към съответната публикация!

21 коментара:

  1. Пролет,пролет си ми сервирала ти с това прелестно сосче.......Чудесни кюфтенца,Тили!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Миленка, зеленийките са символа на пролетта, така че без тях не може! :)
      Поздрави!

      Изтриване
  2. Интересно и различно, но пък толкова пролетно и апетитно предложение, Инче! Сега съм на вълна да се възползвам от всички зеленийки, защото цяла зима ми писна от еднообразните манджи. :)
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Светле, не напразно се казва - "да се хванем за зелено" ! :)
      Прегръдки!

      Изтриване
  3. Тилия, ама снимките са направо великолепни. А аз другия път ще ги видоизменя по твоя начин. Хубаво утре ти желая!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Марта! Идеята ти е чудесна - вкусни и тъкмо за сезона кюфтета!
      Прегръдка!

      Изтриване
  4. Тили, едва ли ще ги направя, но цялата пролетно-зелена композиция на снимката ти много ми хареса. Най-вече онова срамежливо подаващо се зелено листо изпод кюфтето :)))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Кайти! Радвам се че поне на вид ти харесват! :)
      Поздрави!

      Изтриване
  5. Ох, тази Марта, какъв коментар:))) Ами чудни са тези кюфтенца и аз смятам да се впиша в графа - пробвали и може би пристрастени:))) Прекрасни снимки, Тили! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кате, ще се радвам ако с Мъхчето те провокираме! :)
      Поздрави!

      Изтриване
  6. Много интересна идея, харесвам зелени кюфтенца. И така апетитно са зачервени. Аз също направих такива с кайма и зелении. Също много добра комбинация. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. О, да! С кайма също са много вкусни!
      Благодаря и поздрави, Теди!

      Изтриване
  7. Тили,
    харесаха ми и на мен тези пролетни кюфтенца.Но ако реша да ги изпробвам максимално ще опростя рецептата.Те могат да се направят и печени на фурна или с ориз и елда в комбинация, даже с просо.Чудесни снимки и представяне.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Елена, тези кюфтета също са печени. А с кафяв ориз, елда или просо не се съмнявам че също ще станат вкусни.
      Поздрави!

      Изтриване
  8. Обичам булгур и още при Марта ми хванаха окото тези кюфтенца,сега и тук ме изкушават,Инче,а снимките пак греят!Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роси, изкушението наистина е голямо! Пробвай!
      Хубави празници!

      Изтриване
  9. Сигурна съм, че са много вкусни, Тили, така примамливо изглеждат.

    ОтговорИзтриване
  10. О, и мен ме грабват веднага, Тили! Ще се правят, то се знае! :)

    ОтговорИзтриване
  11. Веси, Зори - радвам се че ви мога да ви провокирам!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  12. Тили, такава красота! Толкова апетитни и вкусни, просто те канят да си грабнеш едно, две!
    Прекрасни снимки! Изключително добре си съчетала чинията с декора от зелении в чинията! Сърдечен поздрав!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Бети, благодаря ти! Похвалата от такъв естет като теб може само да ме ласкае!
      Поздрави!

      Изтриване