сряда, 29 ноември 2017 г.

Песто от рукола


Отдавна се каня да направя песто, но си остана само с каненето. Изпуснах голямото количество босилек, което имаше на село тази година, реших да използвам листата на руколата, отгледана на балкона. 

Много харесвам специфичния ѝ леко горчив, леко лютив и орехов привкус. Ползвам я като добавка в салати.
Използвах рецептата на Вероника  , съобразено с количеството набрана рукола.

Продукти
50 г рукола
30 г орехови ядки
1 скилидка чесън
щипка сол
50 мл зехтин
лимонов сок на вкус
30 г настърган пармезан

Приготвяне
В чопър поставих руколата, ореховите ядки, чесъна, солта и зехтина. Смлях съставките. Добавих лимонов сок на вкус и пармезана.

Получи се много ароматно и вкусно песто, което много бързо беше изконсумирано с препечени филии и чай!




При използване на материали от блога, моля посочете линк към съответната публикация!

2 коментара:

  1. Тили,
    на мен рукулата никак не ми харесваше.Явно са различни сортове обаче, има една рукула, която е по - фина и с не толкова натрапчив вкус.Ползвам я по малко и аз в салати, но само с нея песто не съм правила.Смесвам зеленината обикновено за по - добър вкус.
    Поздрави и лека и спорна седмица ! Честито на всички именници ! Да са живи и здрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ели, наистина не всички харесват руколата. Въпрос на вкус. Скоро и аз разбрах, че имало различни видове, но при нас отскоро продават семена за този вид. Ако намеря, ще си посадя и друга. :)
      Лека вечер!

      Изтриване