неделя, 6 април 2014 г.

Печена палачинка



Обичаме палачинките, но не толкова стоенето покрай тигана, колкото миризмата ме отказват да ги правя :) Скоро се сетих за този вариант, който съм правила преди.
Приготвяне
2 яйца
125 г брашно /1 ч. ч. от 200 мл/
300 мл прясно мляко /1,5  ч.ч./
щипка сол
щипка сода (може и без нея)
50-60 г масло /2 – 3 с. л. олио/
плънка по избор – сладка или солена

Приготвяне
Разбиват се яйцата, прибавя се брашното, солта и по малко от прясното мляко. Получената смес се оставя покрита за около половин час. Прибавя се содата, разбърква се добре.

В тавата (използвам тази към фурната на печката, с размер 35/35 см ) се слага олиото (маслото) и се сгорещява във фурната. Палачинковата смес се изсипва върху сгорещената мазнина.Сместа веднага се стяга от долната страна.

Пече се на 200 – 220 градуса С докато се зачерви.
Изпечената палачинка се намазва с желаната сладка или солена плънка

и се навива на руло. Може  на половината от палачинката да се сложи сладка плънка, а на другата половина – солена плънка. Ако крайщата на палачинката са по-тънки и препечени, аз ги отрязвам с остър нож. Така по-лесно  и равномерно се навива след това.

Нарязва се на парчета с форма и големина по желание и се поднася. 


Ако е със сладка плънка може да се поръси с пудра захар; топинг; разтопен бял или черен шоколад и пр.



При използване на материали от блога, моля посочете линк към съответната публикация!

37 коментара:

  1. Ох, толкова е изкушаваща, че ми идва веднага да я направя!

    ОтговорИзтриване
  2. Много обичам печена палачинка, от дете не съм яла такава, харесва ми твоята рецепта, аз зная една с много яйца, трябва да я потърся, благодаря за идеята! Поздрави от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Поли, срещала съм и аз с повече продукти - 4 яйца, 500 мл прясно мляко и т. н., но на мен така ми харесва, - не става много дебела и се изпича добре. С удоволствие ще видя и твоя вариант!
      Поздрави и приятна нова седмица!

      Изтриване
  3. не съм правила такава много отдавна :) благодаря, че ме подсети, Ина :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Зори, радвам се че съм те подсетила!
      Приятна вечер!

      Изтриване
  4. Тили, страхотно предложение, ще опитам непременно! :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гери, ще чакам отзиви!
      Поздрави и успешна нова седмица!

      Изтриване
  5. Тили, тази палачинка изглежда страхотно, от години не сме правили, а ми се ще да скокна още сега:))) Не съм оставяла сместа да престои и съм я правила без сода, може би следващият път ще пробвам като теб, наистина ми изглежда много добре по този начин. Прекрасна нова седмица, мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кате, аз винаги оставям сместа за палачинки да престои малко. Понякога добавям непосредствено преди пърженето малко газирано питие или сода. Но имаш ли си изпитана рецепта, ползвай я. Ще се радвам ако опиташ и моята! :)
      Поздрави и топла седмица!

      Изтриване
  6. Много красиви снимки, Инче! И аз харесвам печения вариант. Подсети ме колко отдавна не съм я приготвяла :) Поздрави и хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Снеже! Радвам се че те подсетих.
      Хубава седмица и на теб!

      Изтриване
  7. Тили, много ми харесва идеята ти. Аз също се бях спряла да правя едно яйчено руло, но май твоя вариант повече ми харесва :) Сърдечни поздрави, мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Люси! Може и рулото и палачинката! Предполагам няма да се сърдят домашните!
      Поздрави и хубав ден!

      Изтриване
  8. С един куршум - много зайци нахранени:) Чудесна и бърза! Хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Траянче, разсмя ме! Много точно!
      Поздрави и успешно начало на седмицата!

      Изтриване
  9. Много, много любимо! Аз честичко я правя, защото никога не е толкова много, че да се наситим и да не ни се прииска пак :) Сега ще направя твоя вариант, нали трябва да има разнообразие :)
    Хубава и позитивна седмица, Тили!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Албенче, наистина не е толкова много че да остане! Надявам се да публикуваш и твоя вариант. И аз обичам разнообразието и новостите!
      Приятен ден!

      Изтриване
  10. Много оригинален метод за справяне с палачинките! Не го бях чувала, но ми хареса! Но ще изчакам да имам голяма фурна за целта, защото в сегашната ми мини версия, печенето в нея и на тигана ще става еднакво бавно...
    Усмихната седмица от мен, Тили! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Тики, пожелавам ти в най-скоро време голяма фурна, за да опиташ! :)
      Хубав ден!

      Изтриване
  11. Ина,мен за разлика от останалите ме подсети,че много отдавна ми е в плановете,но все още неосъществени....дори бях забравила за нея.Опитвали сме отдавна немската палачинка,но тя доста бухва и не става за навиване.Непременно ще направя твоя вариант още в събота,благодаря ти!Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Тези планове...! :) Идват нови неща, изместват старите, но важното е все пак да им дойде времето!
      Приятна вечер, Роси!

      Изтриване
  12. Много ги обичам, Тили,
    чудесно изглежда твоята, а снимките са много красиви и слънчеви.
    Сърдечни поздрави, хубави и усмихнати цветни празници!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Диана!
      Прегръдка и хубави празници!

      Изтриване
  13. Тили, и аз много обичам палачинки, ама пустата миризма... :) Не съм правила печени, ще се възползвам от предложението ти!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Зори, тази миризма ме подсети за този вариант!
      Поздрави и успешна нова седмица!

      Изтриване
  14. Тили, ти пък ме подсети за гостуванията при леля ми, която приготвяше подобна палачинка, печена във фурната! Как я чакахме с нетърпение като деца и как ни се услаждаше!
    Хубав празник ти пожелавам, мила Тилия!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Бети, радвам се че съм събудила приятни спомени!
      Хубави празници и на теб!

      Изтриване
  15. Тили, с малко закъснение, за което се извинявам, но честит Великден! От сърце ти желая здраве и душевен мир, дано обич и топлина изпълват винаги дома ти. :)
    Поздрави сърдечни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Гери! Честит да е и на теб!
      Прегръдка!

      Изтриване
  16. Тили, обожавам я! У дома от дете се правеше такава. И аз я правя на моето семейство сега. Невероятно вкусна е. Моята доза е с 1 ч.ч. по-малка, че иначе не ми се изпича добре. Обичам я със сладко от вишни...ммм Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ани, вкусните неща се предават от поколение на поколение! Представям си я поднесена със сладко от вишни!
      Прегръдка и от мен!

      Изтриване
  17. Привет, тази сутрин направих и аз палачинката на фурна. Замених брашното с фини овесени трици и докато зареждах кафеварката, палачинката се опече :) Разкошен вкус и страхотна закуска, бърза и лесна :)
    Единственият проблем е, че долната част залепна много за тавата, въпреки че я бях намазала с масло, което предварително загрях, както беше описано в рецептата. Някакви идеи как да я прихотвям така, че да не залепва следващият път?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ани, в коментари в един сайт прочетох че използват хартия за печене. Опитай. Аз не съм имала такъв проблем до сега. Мазнината е много сгорещена и като изсипя палачинковата смес отгоре, тя веднага започва да се стяга от долу. А триците са идея, която с удоволствие ще опитам! :)
      Поздрави!

      Изтриване
    2. Благодаря а съвета, ще пробвам с хартия за печене :)
      Поздрави :)

      Изтриване
  18. Мноооого вкусна стана!Записвам си рецептата и ще я правя често!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много се радвам да прочета това! :)
      Поздрави!

      Изтриване