неделя, 31 август 2014 г.

Морковени бонбони





Тази рецепта я имам от години, само че с масло. Станаха доста меки и нещо не ми допаднаха на вкус, затова ползвам този вариант. Даже и без пълнеж, без овалване в каквото и да е – пак са вкусни, макар и не толкова ефектни!
Ето ги вътре с черешка от конфитюр -

Продукти
500 г  моркови
около 150 г смлени обикновени бисквити 
3 с. л. пудра захар  (или на вкус) 
миризма по избор: 1  ч.л. коняк (ром);1 ванилия;  настъргана портокалова кора; канела;                        
орехови ядки  
 кокосови стърготини                                                               
 плодове – пресни череши, вишни  или от сладко (конфитюр)
                                                                                        
Приготвяне
Измитите морковите се остъргват от кората и се сваряват (за по-бързо може да се ползва тенджера под налягане и да се сварят на пара). Като изстинат се рендосват на ситно ренде.
Бисквитите се смилат и се смесват с пудрата захар и ванилията. Ако се ползва коняк или ром се добавят към рендосаните моркови
Морковите и  бисквитената смес се смесват (опитайте на вкус - ако обичате по-сладко, може да прибавите още пудра захар).  От тази смес  се оформят топчета с големина колкото орех. В средата на всяко топче се слага орехова ядка или плод (може и плод от сладко).
Подреждат се в поднос и се държат до сервирането на хладно.
Преди сервирането може да се овалят в пудра захар; какао;  шоколадови стърготини;кокосови стърготини; смлени орехи или предварително (преди да се поставят в хладилника)  да се потопят в шоколадова глазура. 

Може да се поднесат в малки хартиени формички (за бонбони) 


Друг лесен вариант е  кокосовите стърготини и орехите да се добавят към сухата бисквитена смес. При този вариант аз прибавих по 3 с. л. кокосови стърготини и нарязани на едро орехи.

При използване на материали от блога, моля посочете линк към съответната публикация!

22 коментара:

  1. Каня им се доста отдавна:) Чудесни са станали!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Траянче! Тази година имаме доста моркови и се сетих за тях.
      Поздрави!

      Изтриване
  2. Тили, ще им дойде ред и при мен и на тези бонбонки, морковите се оказах много вкусни вложени в сладкиш.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Весела, и аз имам записани доста рецепти за сладкиши с моркови, но кога ли ще им дойде времето, че се старая да ограничавам сладките неща, а капризите в къщи са наистина капризи! :)

      Изтриване
  3. Ами от днес и аз им се заканих на тези сладурчета:))))

    ОтговорИзтриване
  4. За първи път срещам морковени бонбони и бих отитала от всяка разновидност!Пак си подсладила семейството,Инче!Хубав септември!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Роси! Ще се радвам ако те подтикна да ги опиташ! :)
      Поздрави!

      Изтриване
  5. Тилия, все се каня на някакво сладкишче, а ето че и бонбони от моркови. Ту при Весето видях сладкиш, сега при теб бонбонки. Май е време да направя и аз, без да споделям с мъжа от какво са :)))))
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. О, това е коронен номер - да не казва от какво е приготвено, докато не се опита! :)
      Поздрави!

      Изтриване
  6. Тили, много ефектни и сигурна съм вкусни. Усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Таня, даже и без ефекти пак са вкусни! :)
      Приятен ден!

      Изтриване
  7. Добре.... не съм опитвала, не зная и какво да очаквам, но със сигурност ще проверя;)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Марте, няма как да разбереш какво те очаква, ако не провериш! :)
      Прегръдка!

      Изтриване
  8. Интересно предложение. Като знам колко сполучлив сладкиш става с моркови, сигурна съм в успеха на бонбоните.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Марта, добре дошла! Аз пък още не съм пробвала сладкиш с морков, а знам че ще е сполучлив!
      Поздрави!

      Изтриване
  9. Тили, много интересна рецепта! И аз чувам за първи път, но определено бих опитала. Обожавам импровизации. :)
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гери, ние сме по импровизациите! Като не стане първия път, пробвам втори и ако и тогава не се получи се отказвам! :)
      Прегръдка и на теб!

      Изтриване
  10. Ихааа, ама много са готини тези бонбони, Тили, така красиво си ги оформила и декорирала! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Катя! И по-ефекти, и по разнообразни на вкус!
      Поздрави!

      Изтриване
  11. Моркови, бисквитки и орехчета в компанията на аромати ... ами вкусно ще да е Тили :) и това пък че масото отсъства от точно тази рецепта ми допадна много. Какво да се прави ... може и да е вкусно с него, но пък чичо Доктор ми го забрани :(
    Поздрави мила и слънчев септември :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, с маслото стават доста по-меки и трудно се оформят. Така ми по-харесват.
      Слънчев да е и за теб!

      Изтриване