неделя, 16 август 2015 г.

Печен патладжан-бюрек




От семейните рецепти. Майка ми оформяше патладжана по този начин. Приготвен в повече порции, използвахме яйца за плънката  и панирахме с яйца. Само че го пържехме.
Когато аз започнах да готвя, нещо не ми се отдаваше с пърженето от към издутата част на патладжана. Все ми се струваше, че нещо не се доизпържва както трябва. И на помощ дойде варианта с печенето. По-лесно и също така вкусно.

Продукти за 2 порции
400 г патладжан
150 г извара (сирене)
1 голямо яйце (2 малки)
сол
брашно
галета
зехтин  (олио) за поръсване

За доматения сос
500 - 700 г домати
1 ч. л. захар
сол
2 – 3 скилидки чесън
1 ч. л. зехтин (олио)

босилек; магданоз;

Приготвяне
Патладжаните се обелват и разрязват по дължина на 2 половини.
Всяка половина също се разрязва на две – от широката страна към дръжката се изрязва лента с дебелина  около половин см, като не се разрязва до край.


От срещуположната, по-дебела и издута част, внимателно се издълбава сърцевината.


Патладжаните се посоляват и оставят за 20 – 30 минути да се отдели горчивия сок. Измиват се обилно с вода и се подсушават.
Белтъкът се разбива леко.
Жълтъкът се прибавя към предварително посолената на вкус извара или намачканото сирене.
Патладжанените половинки се пълнят със сместа.


Овалват се в брашно, след това в белтъка и накрая -  в галетата. Нареждат се върху хартия за печене и се поръсват с мазнината.


Пекат се в предварително загрята на 220 градуса С, с вентилатор до омекване и зачервяване.
Така изглеждат поръсен с мазнина патладжан (вдясно) и без мазнина (вляво). Няма някаква разлика във вкуса, както съм писала вече, без мазнина е малко по-жилав, но като се залее с доматения сос, не се усеща.

Доматите за соса се разрязват на 4 – 6 части и се рендосват на едро ренде, за да се отдели ципата. Врат докато се сгъстят. Овкусява се със сол, добавя се зехтинът (олиото) и намачканият (пасиран) чесън. След 2 – 3 минути  готовият сос се отстранява от огъня.
И тук, като баба, дето все дава съвети (макар и да не я питат!) :) – количеството на доматите варира във зависимост от сорта – ако са с по-малко месеста част, с повече сок, трябва да са в по-голямо количество, та като изври течността да остане нещо. Да не се наложи, като при мен, правенето на още сос! :).
Бюрекът се поднася залят с доматения сос и поръсен със ситно нарязан босилек или магданоз.


 


При използване на материали от блога, моля посочете линк към съответната публикация!

20 коментара:

  1. Леле, Тили, това изглежда безумно вкусно! Веднага си запазвам, за да опитам и аз. Никога не съм опитвала патладжан бюрек, само съм загубила...
    Поздрави най-сърдечни с голяма благодарност за всичките споделени вкусотии!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гери, наистина заслужава да се пробва. Времето е пред теб - ще опиташ още много вкусни ястия!
      Благодаря за добрите думи!
      Успешна нова седмица!

      Изтриване
  2. Много вкусно изглежда, Инче! И сигурно е! Снимките сами говорят. Ще пробвам и аз да направя подобен. Благодаря за рецептата!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Габи! Ако обичаш патладжан, ще ти хареса приготвен по този начин
      Поздрави!

      Изтриване
  3. Тили,
    не съм правила патладжан точно по този начин.Но идеята ти ми хареса.Имаме много патладжан в градината понякога и ще изпробвам задължително тази рецепта.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Пробвай, вярвам че ще останеш доволна, Елена!
      Поздрави!

      Изтриване
  4. Интересен начин на пълнене, Ина, различен, но пък със сигурност няма да изтича плънката, дори да се пържи. Аз го пържа, че обичам :)
    Много апетитно поднесен при теб със соса, браво майсторче!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Пепа, у нас така се приготвя и аз много се учудих, когато видят, че в рецептите за бюрек, патладжанът се реже на филии. Ами така е - във всеки дом си има нещо специфично! :)
      Благодаря ти!
      Прегръдки!

      Изтриване
  5. Интересно пълнене, Тили! Харесва ми!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Веси, така ми се струва, че е и по-лесно.
      Поздрави!

      Изтриване
  6. Ах, че хубаво, Тилия. Много лято и приятно.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Марта, през този сезон такива ястия най-често се консумират!
      Поздрави!

      Изтриване
  7. Я,че хитър начин за плънка,Инче,благодаря,че сподели и онагледи подробно!Много са апетитни,ще опитам непременно,но поръсени и с мазнинка.Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роси, и старите баби знаят по нещо интересно! :)
      С мазнина и на нас ни харесват повече. И без това не се пържат, за да поемат излишна мазнина.
      Хубаво лято!

      Изтриване
  8. Много вкусно и идейно е това ястие, Тили! Харесва ми!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Бети! Подходящо за лятото.
      Хубав ден!

      Изтриване
  9. Здравейте, Тили,
    Изпратих ви писмо на адрес buonomamma@abv.bg - дали това е актуалната ви поща? Номинирана сте за годишните награди за кулинарни блогове на сайта Блоговодител в категорията "Гозбите на баба" - Кулинарен блог, най-добре отразяващ традиционната българска кухня. Ще се радваме да се свържете с нас на dimitrov@blogovoditel.com. Поздрави: Илиян

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Трогната съм! Това не е моята поща, ще Ви пиша!
      Поздрави!

      Изтриване