вторник, 18 март 2014 г.

Пиле Качатра и Кюфтета с доматен сос на фурна





Пиле Качатра
Рецептата е доста стара, записала съм я в тефтерите от времето на първите кулинарни предавания по телевизията. Тогава на мода в кухнята бяха тавите от йена стъкло, не че не може да се приготви в друга! Може да се ползва гювеч или друг вид тава.
За името - нямам представа защо се казва така.
Продукти
1  пиле
800 г белени домати от консерва (1 буркан) или пресни домати
3-4 с.л. олио
1-2 глави чесън
1 ч.л. захар
чубрица
сол

Приготвяне
Доматите се смачкват или пасират.  Ако са пресни се рендосват на едро ренде, за да се махне ципата, или се обелват и пасират. Прибавя се захарта, чубрицата  и ако е необходимо – сол. Да се внимава, защото обикновено доматите от консерва са солени, а и след като се изпече, става още по-солено!
Почистеното и измито пиле се нарязва на порции. Поръсва се с малко сол и червен пипер.  Подрежда се в тавичка от йенско стъкло върху малко от доматения сос. Разпределят се скилидките чесън и се залива с останалия сос. Отгоре се поръсва  с олиото и се захлупва с капак.
Съдът се слага в студена фурна (ако е йенско стъкло или гювеч). Загрява се до  200 – 220 градуса и като заври сосът се намалява на 180 градуса.
Пече се да остане на мазнина.



Кюфтета с доматен сос на фурна
С царевично хлебче на Ева Тонева

Рецептата е същата като „Пиле Качатра” (затова ги сложих в една публикация, макар приготвени по различно време), само че е с кюфтета. Получи се бързо и вкусно ястие.
Продукти
За кюфтетата
500 г кайма
1 глава лук
1 яйце
филия хляб или галета
подправки на вкус

 Приготвяне
Каймата се смесва със ситно нарязаната или рендосана глава лук, яйцето, предварително накиснатата и след това изстискана филия хляб или галетата и подправките. Оформят се кюфтетата и се овалват в брашно. 


От тук натам процедурата е като при „Пиле Качатра”. Подреждат се в тавичката, заливат се с доматения сос, поръсват се с олио и се пекат.




При използване на материали от блога, моля посочете линк към съответната публикация!

22 коментара:

  1. Със сигурност ще се възползвам от тези рецепти, Тили! Общо взето често правя кюфтета с доматен сос, но да ги пъхна във фурната не ми е хрумвало. А това вероятно придава специфичен по-различен вкус и от сега знам, че ще ни хареса :)
    Хубава и вкусна вечер! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Определено печени имат по-друг вкус. Аз често пека , вместо да варя ястия.
      Ще се радвам ако с предложението разнообразиш менюто си! :)
      Поздрави и лека вечер!

      Изтриване
  2. Чудесни предложения! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  3. Ти често печеш, Тили, и много хубаво правиш. Ще трябва да те послушам. Прекрасно изглеждат! :)
    Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Гери! Когато както дойде - и варени, и печени. Но специално с чесънчето е по-добре да са печени.
      Спокойна вечер и на теб!

      Изтриване
  4. Тили, и аз се заинтригувах. Печено, а и с чесънче, ще пробвам! Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Натали, става много ароматно ястие. Чубрицата също придава аромат.
      Поздрави и спокойни сънища!

      Изтриване
  5. Много са апетитни и двете ястия, Тили :) А соса да си го затопиш с такъв мерак мммм ....покапвам се :) Интересно име си записала :) соса ми напомня за Качиаторе-то (по ловджийски) но там има наденица пък. Както и да се казва - невероятно апетитно !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Наистина с мерак беше, защото кюфтетата правих когато пеках царевичните хлебчета на Ева Тонева! Много добре се съчетаха! :)
      А името така го казаха, така съм го записала и аз. Не си спомням в кое предаване беше. Имам няколко тефтера с такива записани рецепти от онова време. :)
      Поздрави и спокойна вечер!

      Изтриване
  6. И двете рецепти изглеждат и звучат много вкусни, Тили! Домашни, български, леки, няма как да не ми харесат! А най-приятното им е, че почти сами се готвят, особено пилето. Май за него даже имам всички съставки, включително консервата домати! Ето бързото ядене за утре! :)
    Спокойна вечер от мен и усмихнато утре! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Тики, радвам се че съм дала идеята! Приятно готвене!
      Спокойна вечер и от мен!

      Изтриване
  7. Инче, страхотни рецепти, грабвам коматче хлебец и потапям в сосчето за лека нощ! Прегръдки и хубава сряда!

    ОтговорИзтриване
  8. И аз като теб Тили ... често използвам фурната, някък по вкусно ми се получават ястията като са запечени вместо само варени :)
    Прекрасни и вкусни предложения са това!
    С прегръдки от двама :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Дани! Радвам се че ти харесват предложенията!
      Прегръдка и гушни рошльо от мен! :)

      Изтриване
  9. И двете са много апетитни!

    ОтговорИзтриване
  10. И аз се нареждам за порцийка, Инче, много апетитно изглежда!
    И с това царевично хлебче, мммммм :)

    ОтговорИзтриване
  11. С удоволствие ще те почерпя, Креми!
    Спокойна вечер!

    ОтговорИзтриване
  12. Чудесни рецепти две в едно! Много са вкусни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Нели! Ти ме подсети за тази рецепта. Снимката с пилето ми е стара, сега се сетих че така приготвям и кюфтета.

      Изтриване