вторник, 4 март 2014 г.

Царевични питки




 
Отдавна се каня да направя царевични питки. Все си мислех че ще станат много ронливи.
Доверих се на рецептата  на  Ева Тонева и не сгреших! Получиха се страхотни меки, леки, някак въздушни питки! Имах чувството че вътре са кухи, но като разчупих бяха плътни.
Източник
  
Продукти
250 г царевично брашно
250 г бяло брашно
7 г суха  мая
350 мл топла вода
4 с.л. зехтин + за намазване
1 ч.л. захар
1 ч.л. сол


Приготвяне
Двата вида брашно се пресяват заедно със солта и маята.
В средата се прави кладенче и в него се изсипва захарта, зехтина и постепенно водата. Разбърква се добре и се замесва меко тесто. Поставя се в намазнен съд, покрива се и се оставя на топло да втаса, докато удвои обема си.
Тестото се разделя на равни части. Аз разделих на 8. Оформят се на питки. Нареждат се на разстояние в тава, върху хартия за печене. Намазват се със зехтин, покриват се и се оставят на топло да втасат още 20 – 30 минути. Отново се намазват със зехтин. По желание се поръсват с царевично брашно.

Пекат се в предварително загрята фурна, на 180 градуса.

Изваждат се и се оставят върху решетка, за да се охладят.
  

При използване на материали от блога, моля посочете линк към съответната публикация!

38 коментара:

  1. И аз, Тили, от сума време се каня да направя царевични питки :) И май вече е време след теб да тръгна и да ги опитаме :) Много пухкаво-привлекателни са станали!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Албенче, не отлагай! Заслужават си!
      Поздрави и успешна нова седмица!

      Изтриване
  2. Чудесни са, Инче, вече си ги представям под формата на хлебче, изпечено в машината.
    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Креми, с машината ще ти е голямо улеснение!
      Приятен след обяд!

      Изтриване
  3. Тили, чудесни са станали :)
    И ми напомняш, че имам царевично брашно.
    Прегръдка и хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, благодаря! Брашното трябва да влезе в действие! :)
      Прегръдка и приятна вечер!

      Изтриване
  4. И каква хубава коричка имат, а вътрешността им изглежда плътна, мека и много вкусна! В този момент си ги представям в комбинация с домашна чубрица. :) Чудесни са, Тили! Прекрасна седмица! Прегръщам те! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, съвсем точно си определила и коричката и вътрешността! А ние ги опитахме с една яхнийка с кюфтета, но ще публикувам рецептата по-късно.
      Прегръдка и успешна седмица!

      Изтриване
  5. И аз отдавна се каня да направя царевични питки или хляб, но още не съм опитвала, трябва да се поправя! Изглеждат много пухкави и ще ги направя скоро! :)
    Прегръдка и хубава вечер, Инче! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Светле, обезателно опитай! Няма да съжаляваш! :)
      Поздрави и усмихната вечер!

      Изтриване
  6. Наистина чудесни са станали! И аз съм ги правила, много ни харесаха:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Траянче! Щом си ги правила, знаеш за какво става дума!
      Поздрави!

      Изтриване
  7. Преоткривам качамака, така че със сигурност ще ми харесат питките. Страхотно изглеждат, Тили, поздрави! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз скоро правих качамак, та от там ми остана царевичното брашно!
      Гери, надявам се да ти харесат!
      Приятен ден!

      Изтриване
  8. Много са вкусни, личи си, малки крехки питки! Честити празници, Тили! Бъдете здрави и щастливи!

    ОтговорИзтриване
  9. Обичам хлебчета с царевичен вкус и мисля, че много ще ми допаднат на вкус!
    Много слънчеви снимки, Тили!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Определено ще ти допаднат!
      Благодаря, Бети!

      Изтриване
  10. Чудни питки,Инче!Ей така само с шарена солчица и сиренце да ги хапне човек-блаженство!Хубав ден и прегръдка от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роси, хапнахме ги с яхния, но и твоето предложение е мнооого вкусно! :)
      Приятна вечер и прегръдка!

      Изтриване
  11. Инче, наистина са страхотни на вкус, пробвах ги, но твоите са толкова еднакви, като че с машина си ги отмервала!
    Прегръдки и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Игличе! То като се дели на 8, лесно става! :)
      Усмихната вечер и прегръдка!

      Изтриване
  12. Честит празник, Тили! Бъди здрава!
    Чудни питки са, правих подобни, отгоре поръсени с различни семенца :)!
    Прегръдка! Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Ивана! Честит празник и на теб!
      С поръска наистина ще са още по-вкусни!
      Прегръдка и приятна вечер!

      Изтриване
  13. Чудесни питки,
    щом а от рецептурника на Ева, а и в твое изпълнение - неустоимо апетитни!
    Все още е празник - честит и прекрасен за теб да бъде, Тили!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за милите думи, Диана! Всичко, което съм правила по рецепти на Ева винаги ми се е получавало!
      Честит да е и на теб!

      Изтриване
  14. Мила, Тили, честит празник! Бъди щастлива, обичана и обичаща и все такава прекрасна дама! Прегръдки и весел празник!

    ОтговорИзтриване
  15. Сега замесих тестото, струва ми се, че ще е абсолютна катастрофа. От указаните продукти, излезе някаква каша, изобщо не беше меко тесто. Дано станат!

    ОтговорИзтриване
  16. За съжаление не ми се получиха.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Димитрина, чак сега виждам тези два коментара, не съм ги получила в пощата.
      Съжалявам за неуспеха. Не съм имала никакви спънки, вижда се и тестото на снимките. Предполагам че причината е в брашното.

      Изтриване
  17. Питките изглеждат чудесно! Определено мисля да ги пробвам!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Колева, доверявам се на рецептите на Ева Тонева. До сега не съм имала неуспехи. Надявам се и при вас да е така!
      Поздрави!

      Изтриване
  18. Здравейте, вчера правих царевичните питки, но за съжаление при печенето ми спаднаха на половина. Освен това станаха ронливи. Къде да търся проблема според вас.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Това наистина е неприятно. След горната публикация съм ги правила поне още 5-6 пъти и не съм имала никакви проблеми. Кекс ми спада, но питки да спаднат не ми се е случвало. Ако е спазена рецептата точно, не би трябвало това да стане. Причини може да има много - брашното; маята; втасването (недовтасало или превтасало тесто); температурата за печене. И пак казвам - ако е спазена точно рецептата не би трябвало да има тези проблеми. Ще се радвам ако опитате пак и споделите. Успех!

      Изтриване
  19. Здравейте, в коя част на фурната се пекат?

    ОтговорИзтриване