неделя, 20 януари 2013 г.

Прясно зеле с юфка



И за тази рецепта, както за Нокли ,  не можех да си спомня как точно я  правеше майка ми. Помня че печеше във фурната,  помня вкусът и многото черен пипер, с който поръсваше.
Няколко пъти се опитвах да я сготвя, но нещо ми липсваше! И накрая открих – лук! Сега всичко си дойде на мястото ! :)))


Продукти  - за 2 порции
500 г прясно зеле
200 – 250 г юфка
2 глави кромид лук
100 мл олио /мас/
сол
черен пипер

Приготвяне
Зелето се нарязва на тънки ивици, лукът на тънки полумесеци или на ситно.
В сгорещената мазнина се запържва за кратко лукът,


добавя се зелето и 2 – 3 с.  вода.


Покрива се с капак и се задушава, докато зелето спадне.


Маха се капакът, посолява се на вкус и се пържи до златисто, като периодично се разбърква, за да не загори.


Юфката се сварява според упътването, в 2 – 2,5 л вряща подсолена вода. Прехвърля се в гевгир, измива се под течаща вода и добре се отцежда.


Съединява се със зелето и се разбърква добре.


Има два начина на сервиране
Първият – разпределя се в чиниите и се поръсва  с черен пипер.


Вторият – смесва се с черен пипер, прехвърля се в тавичка и се запича първоначално на  по-силна температура  и като започне да се зачервява, се намалява на умерена температура. Пече се до равномерно зачервяване.
Може да се запече в индивидуален съд и така да се поднесе.



При използване на материали от блога, моля посочете линк към съответната публикация!

11 коментара:

  1. За първи път виждам такава рецепта, много е интересна:)

    ОтговорИзтриване
  2. И аз като Траяна , не съм виждала такава рецепта , интригуващо е това смесване на юфка със зеле !
    Хубав следобед ,Тили !

    ОтговорИзтриване
  3. Рецептата е донесена от майка ми от Австрия. Мисля че е някъде от този район, на бившата Австро-унгарска държава.
    Ирма щеше да пуска такава рецепта, но поне за сега не можах да я открия :) Надявам се да пише!
    Траянче, Ив - хубав следобяд и приятна неделна вечер!

    ОтговорИзтриване
  4. И аз така,но сигурно е вкусна.

    ОтговорИзтриване
  5. Живе, като от малък си свикнал с някое ястие, то си е хубаво и на старини! :) Необичайна рецепта е наистина, но е вкусно!
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  6. Тили мамините манджи винаги са най сладки и аз я харесах даже.То и аз не съм чувала за такава рецепта но на вид е неустоима.
    Прегръщам те и хубава вечер ти пожелавам!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Здравче!
      Хубава неделна вечер и сърдечни прегръдки!

      Изтриване
  7. tillia, много интересно предложение - харесва ми! Зеле обичам, юфка също, а обединени в ястие не съм пробвала и възбуди любопитството ми. Снимките са чудесни! Поздрави и хубав понеделник!

    ОтговорИзтриване
  8. Снеже, благодаря ти! Надявам се да пробваш!
    Усмихнат понеделник!

    ОтговорИзтриване
  9. Много интересно Тили:)Такава комбинация даже не съм мислила че съществува!
    Но пък защо не?Продуктите са за това да се екпериментира с тях:)
    Отивам да разгледам какво друго съм изпуснала докато ме е нямало:)
    Поздрав с усмивка:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, рецептата е много стара, но е характерна за друг район от света и затова е необичайна за нас!:)
      Прегръдки и хубава неделна вечер!

      Изтриване