неделя, 30 септември 2012 г.

Зелен фасул с люти чушлета



Преди 2 години за пръв път направихме тази туршия и много ни хареса. Само намаляваме количеството на чушлетата, а увеличаваме количеството на зеления фасул, по нашия вкус. Общото количество на двата зеленчука трябва да е 6 кг. Ако искаме да направим по-малко количество, съответно разделяме всички съставки на 2, 3, 4  части.


Продукти
4 кг зелен фасул
2 кг люти чушлета
Чесън – на вкус
1 – 2 връзки пресен копър

Марината:
700 мл винен оцет
250 г захар
250 мл олио
100 г сол
1 л вода
          
Приготвяне
Зеленият фасул се измива добре, почиства се от двата края и се нарязва на парченца с големина по желание.


Лютите чушленца  леко се опичат.
Чесънът се разделя на скилидки, които се обелват и нарязват на филийки или по-малките се оставят цели.


Маринатата се слага в подходящ съд да кипне. Прибавя се зеленият фасул.


Разбърква се и ври 15 минути.   


Прибавят се чушлетата, чесъна и нарязания копър. Всичко ври още 5 минути, като от време на време се разбърква.  



Маха се от огъня и като поизстине се разпределя в буркани.  
Запечатва се с капачки и се стерилизира 30 минути.




При използване на материали от блога, моля посочете линк към съответната публикация!

28 коментара:

  1. Много ми харесва идеята, Тили! Изключително апетитно изглежда. Сърдечни поздрави и слънчева седмица! Прегръдки! :)

    ОтговорИзтриване
  2. Дани, наистина е апетитно! Първият път, когато го направихме, ни беше доста лютичко, затова по-късно намалихме количеството на лютите чушлета.
    Прегръдки и от мен и лека седмица!

    ОтговорИзтриване
  3. Тили, обичам зелен фасул, под всякаква форма!
    Много вкусна идея и красив зелен пост!
    Пожелавам ти хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  4. tillia, много красиви снимки! А рецептата е изключително вкусна и много любима. Приготвя я свекърва ми, а аз намазвам с някое и друго бурканче :)
    Усмихната нова седмица, мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Снежи, щом си я опитала, знаеш какъв е вкусът :) Тази година направихме на два тура - дъщерята сложи първо с 3 кг фасул, малко по-късно аз направих с 2 кг. Доста намалихме чушлетата, особено аз - харесва ми, но не мога да ям толкова люто :)
      Едно бурканче свършва много бързо, особено с домашно приготвена дъхава питка! :)
      Лека вечер и успешна седмица!

      Изтриване
  5. Супер идея! Изглежда толкова апетитно!!! Въпреки, че не съм фен на лютото, тази рецепта буквално ми промени вкусовите качества:) Страхотна е!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Катя, може да се направи и с чушлета, който не са люти, а пък защо не и без чушлета! :)
      Поздрави и спокойни сънища!

      Изтриване
  6. Много апетитно! Благодаря за постъпковите снимки!Страхотна си Тилиа!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Бети, благодаря ти и се радвам че съм полезна! :)
      Спокойна нощ и хубав утрешен ден!

      Изтриване
  7. Копирах си рецептата.....Прекрасна туршийка,Тили!Поздрави и благодарности:)!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Миленка, искрено се надявам да ви хареса!
      Благодаря ти и аз и сърдечни поздрави!

      Изтриване
  8. tillia, ама ти имаш ли срам :)чак си преставих как си взимам с пръсти и колко ми харесва :) Това трябва да е много вкусно и крехко (хрупкаво) обожавам туршийки и тази мисля че ще е върха с хубавко печено месце. Мерси за красивите снимки, чудно!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Нямам, нямам...:) А ти хич не се помайвай, взимай си и да ти е сладко!
      Руми, благодаря ти за милите коментари и лека вечер!

      Изтриване
  9. Аз не съм по консервирането \никога не съм го правила\, но ще се наредя сред консуматорите :)
    Великолепно изглежда поднесено в чинийката това бобче с чесънче и копър... примляс :))

    Усмихната вечер, Тили :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Адашке, то какъв е смисълът от консервиране, ако няма консуматори! Така че - да ти е сладко и на теб!
      Инче, спокойна нощ!

      Изтриване
  10. Ох,че вкусно изглежда,и леко люто,направо да си оближеш пръстите,супер салатка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роси, приятно ми е, че ти е направила добро впечатление!
      Поздрави, лека нощ и хубав утрешен ден!

      Изтриване
  11. Çok leziz ve iştah kabartan bir görüntüsü var. Ellerinize, emeğinize sağlık.

    Saygılar..

    ОтговорИзтриване
  12. Много оригинално!
    Никога не съм опитвала подобна туршия.
    Много си отива на оранжевата чинийка :)
    Поздрави и пожелания за хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  13. Благодаря ти, Ели!
    Надявам се да я опиташ и ти :)
    Лека вечер!

    ОтговорИзтриване
  14. Много интересно:) Не съм опитвала, но мисля, че ще ми хареса:)

    ОтговорИзтриване
  15. Благодаря, Траянче! Надявам се да ти хареса!
    Спокойна нощ!

    ОтговорИзтриване
  16. Много интересна туршия,tilia!
    За мен е нещо ново и си записвам рецептата.
    Благодаря ,че сподели!
    Усмихнат ден ти желая!

    ОтговорИзтриване
  17. Мира, надявам се да я опитате и да ви допадне! :)
    Приятна вечер!

    ОтговорИзтриване
  18. Направо ме зашемети с тази рецепта. Харесвам зелен фасул, харесвам и туршии, и си представям какво се случва, когато са двете в едно. Страхотно!!

    ОтговорИзтриване
  19. Мира, щом харесваш зелен фасул със сигурност ще ти допадне вкусът! :)
    Приятен ден!

    ОтговорИзтриване