понеделник, 18 март 2013 г.

Крем супа от коприва със сметана




Една бърза и вкусна супа.

Продукти
300 г коприва
1 глава лук
1 морков
2 – 3 картофи
сол
черен пипер
100 мл течна сметана за готвене
крутони

Приготвяне
Във вряща подсолена вода се прибавят нарязаните на едро лук и картофи и рендосания на едро ренде морков.
След като се сварят се добавя добре почистената и измита коприва. Щом омекне супата се пасира.
При поднасяне се поръсва с черен пипер и се добавят крутони и сметана.



При използване на материали от блога, моля посочете линк към съответната публикация!

16 коментара:

  1. Страхотна супичка, Инче! Много е апетитна, а и е такава бомба с витамини! Много хора не харесват копривата, но пък е много полезна.
    Хубава вечер и успешна седмица! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Светле! Предлагам я за любителите на копривата и всички други зеленийки :)
      Спокойна вечер!

      Изтриване
  2. Със сигурност и много полезна! Ако имаше откъде да си набера и аз коприва, щях да опитам вариантите, които виждам и тук, и в другите блогове.
    Чудесна супичка, Тили, да ви е сладко!
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гергана, благодаря!
      Коприва вече има по пазарите. Тази я набрах в околността на комплекса, в който живея.
      Приятна вечер!

      Изтриване
  3. Ето тази супичка би ми дошла идеално за разтоварване след зимните тежки ястия! А и е вкусна порция с полезни съставки!
    Сърдечни поздрави, Инка! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, аз затова прибавих само сметана, без повече мазнина. Може да се добави сирене, вместо сметаната. Радвам се че ти харесва!
      Спокойна вечер!

      Изтриване
  4. Чудна пролетна бомба си спретнала, Ина! И аз много обичам копривена супа и често готвя, само дето тази пролет закъснявам нещо. Но отидем ли на село, непременно ще се снабдя с млади връхчета и да видим само Ина ли ще посръбва сладко витамини :)
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  5. Ирма, ще наваксаш! След копривата и лапада, ще натисна лободата!
    Прегръдки и приятна вечер!

    ОтговорИзтриване
  6. Ина, да си призная честно, за тази лобода само песен някаква съм слушала някога, а и мама я споменаваше, ама нищо не помня, даже не знам и как изглежда. Аз на мечият лук много налитам и нямам търпение да излезе, че да видиш тогава какви ги върша... :)))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ирма, аз съм ѝ голям почитател и само сладкиш не съм правила с нея, но Пепа ме зарази с една торта и щом порасне ще я направя!
      Виж какво представлява тук - http://da-gotvim-s-tillia.blogspot.com/2012/05/blog-post_31.html
      Може би ще те подсети. Има я в два вида светла, много крехка и по-тъмна и малко по груба. Аз имам от светлата.
      А лукът и аз харесвам. Миналата година една приятелка ми донесе и аз си насадих няколко главички, но гледам че само 2 са се показали :)

      Изтриване
    2. Ама, никак не ми е позната, Ина. По-скоро на голям бурен ми прилича :), но ще знам вече и ще се постарая да я опитам. Вчера, по едно от Дискавъритата попаднах на интересно кулинарно предаване, в което показваха (в Америка май беше, в плодороден полупланински район) малка био-ферма с какви ли не животни, с богата градина, наблизо река с мноого пъстърва ... и познай какво си набраха за салата - лобода. Сетих се за теб! :)

      Изтриване
    3. Ирма, ползвам я и за салата, защото пораства когато на марулите и салатите вече им минава времето. По-нежна е от марулите и я предпочитам.
      Имам семе, не е късно да се посее, ако искаш мога да ти пратя :)

      Изтриване
  7. Коприва и аз обичам Тили, но някога съм правила само копривена чорба с пресен лук и ориз.Не съм се сещала за крем супа:( Твоята изглежда апетитно и е едно чудесно пролетно предложение!
    Ако мъж ми скоро ме заведе на риболов, там край реката имаше коприва, ще си взема ръкавици и ще си набера млади копривени връхчета, че тук не съм виждала да се продава.
    Тези испанци сигурно коприва не ядат :)))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, крем супа правя и аз за пръв път. Имах сметана, част оползотворих за рибата, другата трябваше да я оползотворя и дойде тази идея.
      А рибаря и да не те вземе на риболов, помоли го да ти набере коприва, няма да му отнеме много време! :)
      А за испанците не знаят от какво се лишават :)))
      Прегръдки!

      Изтриване
  8. Аааа…как няма да ме вземе? Той без мен само на работа ходи мила:) Там сме цялото домочадие , начело с Роки:) И е страшно готино, защото все с компания приятели сме :) Пълен релакс сред природата! Нямам търпение кога ще се стопли и да хващаме гората ….:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Пожелавам ти да е в най-скоро време! И къде без Роки! :)

      Изтриване