неделя, 16 декември 2012 г.

Зрял фасул с кисело зеле , запечен на фурна





Предпочитано ядене през зимата!  Това ни е едно от любимите ястия със зрял фасул. Скоро имахме неочакван гост и го почерпихме. Остана много доволен, но се оказа, че това ястие е непознато за неговото семейство и приятели, въпреки, че е от съседен окръг ! Много се учудихме, мислехме, че всички го знаят :)

Продукти

2 ч. ч. зрял боб
половин кисела зелка
2 глави кромид лук
¾ ч. ч. олио
1 ч. л. червен пипер
джоджен, чубрица
сол
по желание – чесън, препечена суха червена пиперка, люто чушле

Приготвяне:

Изчистеният и измит фасул се кисне в студена вода поне 12 часа . Измива се, залива се  със студена вода и  ври 5 -10 минути. Изхвърля се водата, изплаква се отново, залива се със студена вода и ври докато омекне.
Лукът се нарязва на ситно и се запържва в част от  сгорещено олио. Прибавя се киселото зеле,  нарязано на тънки ивици или на ситно. Добавя се малко вода и се задушава, докато омекне.
 Когато е готово се прибавя червения пипер, джоджен или чубрица (аз слагам по една щипка и от двете) и отцедения зрял фасул. По желание -  няколко скилидки чесън, начупена препечена суха червена  пиперка и люто чушле.
Всичко се смесва, опитва се на сол и се прехвърля в тава, пръстен гювеч или гювечета за индивидуално сервиране. Ако е необходимо се долива малко от бобената вода. Отгоре се поръсва с останалото олио.
Запича се докато остане на мазнина и отгоре се получи златиста коричка.




При използване на материали от блога, моля посочете линк към съответната публикация!

26 коментара:

  1. Това е ястие и по моите очевидно кръгове и окръзи е абсолютно неизвестно. Но затова пък ми звучи толкова вкусно и зимно, че тази година ще наваксам пропуските си;)
    Благодаря, Тилия! Няма да го пропусна;)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Марта, не ме шашвай и ти! А аз се чудех дали да кача рецептата на това, според мен всеизвестно ядене, да ми се не смеете ! :)
      За любителите на мръвката, може да се прибави свинско месо или колбас. Но ние си го предпочитаме постно.
      Подходящо е и за Бъдни вечер.
      Прегръдки и успешна нова седмица!

      Изтриване
  2. Тили,у нас се яде боб със зеле,но не на фурна,предполагам,че така ще е по-вкусно!
    Благодаря за идеята,обичам кисело зеле и ще я пробвам!
    поздрави и спорна седмица

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Миме, ще се радвам ако пробваш! Поне ние го предпочитаме печено :)
      Поздрави, успешна седмица и на теб!

      Изтриване
  3. Много любимо ястие, даже най-любимото от всички с кисело зеле :) tillia, изглежда много апетитно, а и това домашно хлебче и тази уханна суха чушка подсилват желанието ми да си го направя веднага. Поздрави и хубав понеделник!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Снеже, хлебчето е от содената питка. Само че тази рецепта я качвам по-късно.
      Хубав ден! При нас тази сутрин заваля сняг и бързо натрупа!

      Изтриване
  4. В нашето семейство също е любимо ястие!
    Много вкусно и апетитно изглежда при теб,Тили!
    Поднесла си го красиво,поздравления!
    Хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мира, благодаря за топлите думи!
      Приятен ден!

      Изтриване
  5. Тили, много вкусно изглежда, със съчетанието от вкусен хляб и апетитна чушчица, се превръща в неустоимо ястие! Прегръдки и приятна предпразнична подготовка! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, искрено се радвам че ти харесва!
      Сърдечни прегръдки!

      Изтриване
  6. И ние го обичаме това ястие :)
    И много върви със содена питка.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ели, явно сме с еднакви вкусове!
      Поздрави и приятна вечер!

      Изтриване
  7. Толкова апетитно звучи, от заглавието, до снимките:) За мен вече е нещо познато:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Траяна, благодаря ти за милите думи!
      Сърдечни поздрави!

      Изтриване
  8. Само съм чувала колко е вкусно, но никога не съм пробвала и не съм готвила. И въпреки, че в домашният тефтер имам рецептата, все не се престрашавах да го направя. Обаче ти сега ме изкуши! Изглежда невероятно вкусно!

    ОтговорИзтриване
  9. Кате, обезателно пробвай! Обичате ли бобец и кисело зеле, комбинацията е много вкусна! Като готвя и ми остане за следващия ден боб /или кисело зеле/, на другия ден варя съответно другия продукт - зеле или боб и изпълнявам рецептата :)
    Приятен ден!

    ОтговорИзтриване
  10. Ауу, как го обичам това! И мога да го ям и посред лято, Инче :)
    Страшно апетитно поднесен! Нищо, че два дни ям кисело зеле, пак мога да си го спретна това :)
    Поздрави и хубав вторник!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ехе, на един акъл сме! Добре че през лятото има консервирано зеле! Но все пак през този сезон по-върви:)
      Благодаря ти, Пепа!
      Хубава вечер и спорна седмица!

      Изтриване
  11. Тили, убягнало ми е от къде си, но готвиш адски вкусно,и все някакви манджички, дето ги знам от баба ми- а тя е добруджанка...Обожавам кисело зеле с ориз и това е другата комбинация, която си приготвям и лятото и с люти печени чушчици- няма спиране....
    БЛагодрая ти за емоцията и страхотни снимки си направила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Бети, благодаря ти от сърце! Трогна ме с топлите си думи!
      От Монтана съм. Кухнята ни е сбор ястия: от Австрия - по линия на майка ми;българска; селска - северозападна - от свекърва ми, сватята ми и традиции в този край;преса и интернет; импровизации, както при повечето готвещи и т. н.:)))
      Кисело зеле с ориз също правя. Още една вкусотия!
      Сърдечни прегръдки и спорни дни до празниците!

      Изтриване
  12. Мноооого любима комбинация,чудесно си го приготвила и така уютно поднесла в тези глинени гювечета,Тили!Весели празници!

    ОтговорИзтриване
  13. Роси, благодаря ти !Радвам се, че съм ти доставила приятни емоции!
    Приятни празници и на теб!

    ОтговорИзтриване
  14. Тили, и у нас е позната комбинацията, само дето го готвим на чорбица :) Любимо е на синът ми! И винаги със сушена пиперчица, независимо от сезона ;) Много колоритно и апетитно си го поднесла!
    Поздрави и топли прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  15. Ирма, ще опитам и твоята комбинация!
    Благодаря ти и сърдечни прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  16. Стара българска рецепта! Благодаря,че ви има.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря!И като всички стари рецепти - много вкусна! :)

      Изтриване