неделя, 6 май 2012 г.

Хляб с кисело мляко и сушена коприва

 


Останало ми беше 1 бурканче с домашно кисело мляко, което наистина ставаше кисело. Първата ми мисъл бе да направя мекици, но в момента съм сама и на снагата ми щеше да дойде в повече това тестено и пържено :)
И така решението бе в полза на хляба, че ще се яде почти седмица :)

Продукти
400 г кисело мляко
500 – 600 г брашно
7 г суха мая
1 ч. л. сол
2 с. л. олио
2 с. л. смес от овесени трици, пшенични трици, счукано ленено семе
0,5 ч. ч. суха коприва

Приготвяне
Смесва се пресятото брашно с маята, солта, копривата, триците и лененото семе. Прибавя се олиото и киселото мляко. Замесва се меко тесто. 


Върху набрашнен плот се оформя руло, усуква се и се поставя в намаслена тава. 


Покрива се с кърпа или найлонов плик и се оставя на топло място да втаса и уголеми обема си 2 пъти.
  

(След 1,5 ч го погледнах, но не беше се надигнало. Аз се заплеснах в чистене и разместване на мебели и се сетих чак след почти 2,5 часа! Тестото съвсем леко беше започнало да превтаса, но не беше  фатално!)
Пече се в предварително загрята на 180 градуса фурна. След около 15 минути  се намалява на 160 градуса и се пече до готовност.


Тавата с хляба се слага  да изстине върху решетка, след което хляба се поставя в книжен плик или завива с кърпа, за да не изсъхне.



При използване на материали от блога, моля посочете линк към съответната публикация!

Няма коментари:

Публикуване на коментар