четвъртък, 18 юли 2013 г.

Постна чорба от зелен фасул с джанки



Ама наистина постна! И както често казвам – „профирна”- с леко кисел, освежаващ вкус, подходяща за летните горещини! Най-вкусна  е  да се консумира  охладена.

Продукти
250 – 300 г зелен фасул
1  морков
1 глава лук
2 скилидки чесън
1 домат
1 – 2 чушки
2 картофа
12 – 16 бр.  зелени  /полуузрели/ джанки
сол
зелени подправки – копър; магданоз; целина; чубрица;

Приготвяне
В  предварително подсолена вода се варят нарязания на парчета зелен фасул, настъргания на едро ренде морков, един цял картоф и единият картоф нарязан на ситни кубчета.
След като зеленчуците полуомекнат, се добавят нарязаните лук и чушки.
Когато са напълно сварени, целият картоф се изважда и намачква с вилица. Така уплътнявам чорбата, да не е съвсем бистра. Връща се картофа и се добавя настъргания на ренде или ситно нарязан домат и ситно нарязаните и смачкани скилидки чесън.
След като ври около 5 минути се прибавят джанките. Врат само 1 – 2 минути, за да не се разкашкат.
Готовата супа се поръсва по избор със ситно нарязана зелена подправка.
Чорбата се поднася охладена.
Количеството на джанките зависи от големината и зрелостта им. Ако са много кисели  се слагат по-малко.




При използване на материали от блога, моля посочете линк към съответната публикация!

20 коментара:

  1. Преди няколко дни хапвахме вкъщи такава чорбичка, само че нямаше в нея джанки. :) Снимките ти са много хубави, Инче! :)
    Хубава лятна вечер! Прегръдки! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Светле и без джанки е хубава, но с тях е още по-вкусна!
      Прегръдки!

      Изтриване
  2. Много е апетитна, но не съм опитвала:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Опитай, Траянче! Ако обичате малко киселичко, ще ви допадне!
      Лека вечер!

      Изтриване
  3. Чудесна е Тили!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. Страхотна е! Много обичам чорбичка от зелен фасул, но никога не съм опитвала с джанки, ще трябва да пробвам.
    Благодаря за рецептата, Тили!
    Сърдечен поздрав!

    ОтговорИзтриване
  5. Лети, благодаря! Ще се радвам да опиташ и този вариант!
    Поздрави и приятен летен ден!

    ОтговорИзтриване
  6. Не съм опитвала никога чорбица с джанки,ама си обичам киселичко и ще ми допадне.Благодаря за хубавата рецепта Инче.Поздрави и хубав ден ти желая!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Танче, щом обичаш киселичко, обезателно пробвай!
      Приятен и успешен ден!

      Изтриване
  7. Никак не я обичах в детските си години , а баба ми все ме гощаваше с нея !
    Сега давам мило и драго да я опитам !
    Прегръдка ,Тили и хубава лятна вечер !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ив, често пъти това, което не сме обичали по една или друга причина в детството, след това ни харесва!
      Прегръдки и спокойна вечер!

      Изтриване
  8. Баба ми някога ми правеше такава ... вкусна и с леко кисел намек от джанките :)
    Как си се сетила Тили ? От толкова време не съм кусвала такава чорбица :(
    Сърдечен и слънчев поздрав :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, всяка година си я правя, като има джанки. Тази година малко закъснях.
      Прегръдки и приятна вечер!

      Изтриване
  9. Аз никога не съм опитвала подобно блаженство, но със сигурност ще ми се услади. Само веднъж съм опитвала манджа с джанки, в нашия край иначе не съм виждала да се готви с тях. А, Тили, имам един въпрос - не се използва никаква мазнина, така ли?
    Хубав ден ти желая! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гери, в нашия край тази чорбица се готви често, в различни варианти.
      Мазнина няма никаква. Затова съм писала "ама наистина постна" :)
      Поздрави и хубава вечер!

      Изтриване
  10. Тили, супичката изглежда много вкусно.
    Явно сме на една вълна, защото тази вечер разлистих старата готварска книга и си избрах подобна супа от зелен фасул и джанки, но с корени целина и магданоз. Ще тичам до пазара утре, само пресен домашен фасул имам .
    Очаквай и моята рецепта.
    С пожелание за почивни дни, изпълнени с усмивки и ведро настроение!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Стас, с нетърпение и удоволствие ще проследя и твоето предложение! Всеки вариант на тази супа е вкусен!
      Поздрави и приятни почивни дни!

      Изтриване
  11. Не бях правила такава чорба и се доверих на твоята рецепта. Получи се вкусна лятна и свежа. Препоръчвам я!:) Прегръдки, Тили!

    ОтговорИзтриване
  12. Кате, благодаря за доверието! Току-що прочетох публикацията ти и много се радвам че сте пробвали тази чорбица!
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване