сряда, 27 май 2015 г.

Пролетна салата с печени червени чушки и коприва (лобода)




Още един вариант на вкусна салата с прясна коприва или лобода.
Донякъде ѝ минава времето, поне за копривата,  но проблеми с очите, проблеми с компютъра, така че изчезнах за известно време. Не мога да ви следя нито по блоговете, нито във ФБ. Правя опит да кача рецептата, дано да е успешен, пък за другата седмица се надявам че „докторът” ще оправи компютъра и ще съм по-дейна! :)

Продукти
300 г коприва (лобода)
4-5 бр. печени червени чушки
4 – 5 стръка пресен зелен лук
1 -2 стръка пресен чесън
5-6 стръка магданоз
джоджен - по желание
сол
лимонов сок (оцет)
зехтин (олио)
по желание – маслини; сварени яйца; сирене;

Приготвяне
От почистената, измита и добре изцедена или леко подсушена коприва се отделят листата. Нарязват се на ситно, посоляват се със щипка сол и се претриват. Добавят се нарязаните чушки, лук, чесън, магданоз и няколко листенца джоджен.
Салата се подправя на вкус (да се внимава със солта, ако след това се добавя сирене).
По желание  в салатата се добавят нарязани маслини, яйца или настъргано сирене или с тях  се украсява  салатата при поднасяне.


При използване на материали от блога, моля посочете линк към съответната публикация!

15 коментара:

  1. Много свежо предложение Тили ! А това претриване не боцка ли :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кайти, можеш да я сложиш в една купичка и с лъжица или клъчник да я претриеш.

      Изтриване
  2. Тили, салатката е просто превъзходна! Сава за една чудна лека вечеря с филийка препечен хляб! А твоето присъствие ми липсваше определено. Хайде, оправяй всичко, което ти е попречило да качваш вкусни гозби и сладкишчета, че пак да си на линия!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Вили! И аз се надявам всичко да се оправи, че ми отне повече от час докато кача само рецептата, камо ли друго да свърша! :)
      Поздрави!

      Изтриване
  3. Липсваше ни, Тили! Отново прекрасна рецепта и слънчеви снимки! Дано всичко се оправи, и с очите, и с компютъра! Усмихната нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  4. А, че интересна салата, лободата в салата не съм я ползвала, но съчетанието е добро! Прегръдка, голяма!

    ОтговорИзтриване
  5. Интересна е салатата. И да ти кажа, ние си имаме две копривени храстчета, които редовно изрязваме до корен и си поддържаме целогодишно. За да мога до есента да се радвам на млада коприва. Поздрави, Тилия. И да се надяваме, че докторът бързо ще се погрижи за компютъра;)

    ОтговорИзтриване
  6. Инче, силно се надявам единия доктор да е излекувал очите ти, а другия в най-скоро време да излекува компютъра ти.
    Салатата ти е чудесна - палитра от цветове и вкусове!
    Поздрави за теб и хубав утрешен ден !

    ОтговорИзтриване
  7. Де да си имах като Мъхчето храстче с коприва :) щях да си правя салатки и аз ....
    копривата е много полезна а салатката ти толкова свежа и пролетна Тили!
    Бързо оправяне на проблемите мила!

    ОтговорИзтриване
  8. Чудесна салатка - хем вкусна, хем полезна! Стискам палци да помогне и на компютъра да "оздравее". :)
    Прегръдки, Тили!

    ОтговорИзтриване
  9. Теди, Павлинка, Марта, Пепа, Дани, Гери - благодаря за съпричастността и пожеланията! Очите искат по-малко седене пред компютъра :)
    Марта и ние си берем есента коприва. Като е окосена сега, отново покарва.

    ОтговорИзтриване
  10. Тили, и аз имах проблеми с компютъра..., а с очите ми май ъщо започват...вечер ми се размазват буквите на книгата, докато свикна 3-4 минути, явно вече ще ми трябват очила за четене...Надявам се при теб проблемите да не са сериозни, особено човешките, пък машнката - ще я оправят все!
    Салатката ти е изключително интересна, откъде я измисли, то цвят ли е, вкус ли е...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Веси, при мен и очилата вече не помагат. .. Проблемите с компютър тъкмо ми ограничават ползването му, та очите да си починат :)

      Изтриване
  11. Прекрасна идея за салатка Тили.Твоите рецепти ми напомнят старата ни селска кухня, която е прекрасна.Преди години баба ми правеше най - различни салати с коприва.Хората по селата я консумираха както сурова, така и леко попарена.Снимките са много изкушаващи.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Елена, това ми е и целта - да запазя някои от тези обикновени рецепти с продукти направо от природата! :)

      Изтриване