понеделник, 16 юли 2012 г.

Фрикадели


Миналата година попаднах случайно на тази рецепта и от тогава много често я правим. Страхотни са!
Тони („С мен в кухнята”), благодаря за прекрасната идея!

Продукти

500 г кайма
500 г картофи
1 голяма глава лук
1 яйце
зехтин или олио
подправки по избор, сол
галета

Приготвяне

Картофите се обелват и настъргват на ситно ренде. Изстискват се добре и се прибавят към каймата. Добавят се настърганият лук, яйцето, поправките и ако е необходимо – сол. Сместа се омесва добре, оформят се кебапчета, овалват се в галета и се нареждат в намаслена тава или върху хартия за печене. Отгоре се поливат равномерно с тънка струя мазнина /намазвам ги с четка, потопена в олио/.
Пекат се в предварително загрята фурна на 200 градуса.
Поднасят се с подходяща за сезона салата или туршия. 

* В оригиналната рецепта каймата е телешка.



При използване на материали от блога, моля посочете линк към съответната публикация!

4 коментара:

  1. Голяма вкусотия, Тилия! Страхотно изглеждат! Прекрасен следобед! Прегръдки! :)

    ОтговорИзтриване
  2. Дани благодаря! Прегръдки и от мен!

    ОтговорИзтриване
  3. Вече съм ги пробвала :)) и то не веднъж. "Насадиха" се в менюто ми за честа употреба. Стават много, много вкусни! Благодаря ти за рецептата! Хубава, слънчева сряда, tillia!

    ОтговорИзтриване
  4. Наистина са достойни за честа употреба! Да благодарим на Тони („С мен в кухнята”),за предложението!

    ОтговорИзтриване